دمنتور

لیز کالدر از پدیده هری پاتر میگوید

مسئول انتشارات بلومزبری، لیز کالدر دوباره مصاحبه ای انجام داده است و این بار با The Times of India. در این گفتگو او درباره پدیده ی هری پاتر و داستان های دیگر از دنیای انتشار کتاب را بیان می کند.
شما در ارتباط با این موج هری پاتر بسیار زیاد در ارتباط بوده اید. درباره ی شروع این پدیده برامون بگید.
وقتی رولینگ دست نوشته هاش رو برای ما فرستاد، ما تازه بخش ویژه کودکان رو تو انتشاراتمون راه اندازی کرده بودیم و شدیدا دنبال کتاب هایی مناسب برای این بخش تازه تاسیس میگشتیم. اون دست نوشته ها رو خوندیم و قبل از این که بدونیم، کتاب رو خریدیدم. فکر میکنم جدیت ما در بلومزبری در مورد هری پاتر مسری (واگیر دار) بود چون اسم و رسم کتاب یه دفعه همه جا رو گرفت و باعث موفقیت بیدادگرانه اش شد.

در مورد هری پاتر چطور بود؟ چرا که بقیه کتاب های کودکان به همچین موفقیتی دست پیدا نکردند.
خوب، رولینگ داستان مناسبی رو برای عصر حاضر نوشت. اون کتابی رو تهیه کرد که تونست این نشل رو از تلویزیون دور کنه. این کتاب ترکیبی از جادو، داستان مدرسه ای، خیر در برابر شر و از همه مهمتر قهرمان بازی بود. همچنین، رولینگ دست به ابتکار زد. کتاب اون طراوت همه ی کتاب های دیگه رو تو خودش جمع کرده. ما کتاب ها و رمان های زیادی به تقلید از هری پاتر بعد از موفقیت عظیم این مجموعه رو می بینیم. ولی هیچ وقت نتونستن به موفقیت هری پاتر دست پیدا کنن.
برگردان شده از: MuggleNet