از حسین در 20 اسفند 1386، ساعت: 7:22 ب.ظ، دسته: عوامل فیلم، فیلم 5 "هری پاتر و محفل ققنوس"
وب سایت HarryPotterla به طور اختصاصی با لوئیس پیجز، سرپرست فنی جلوههای ویژهی فیلم پنجم هری پاتر مصاحبه ای انجام داده است. برای خواندن مصاحبه کامل اینجا را کلیک کنید. ضمن این که میتوانید گزیدهای از این مصاحبه را به فارسی در ادامه خبر مطالعه کنید.
بقیه در ادامه خبر…
آقای لوئیس پیجز، در “محفل ققنوس” سرپرست فنی جلوههای ویژه بوده است. او در زمینهی جلوههای ویژه در فیلمهای “عصر یخبندان ۲ (ذوب)” و “۱۰.۰۰۰ سال قبل از میلاد” نیز همکاری داشته است.
س: برای طراحی موجودات و مکانهای خاص با جی.کی.رولینگ هم مشورت میکنید؟
ج: البته. طراحی، مرحلهایه که نه تنها نویسنده رو دربر میگیره، بلکه شامل کارگردان، تهیه کنندگان و بسیاری از هنرمندان هم میشه. افراد زیادی در این زمینه مشغول هستند و نظر نویسنده خیلی مهمه.
س: برای الهام گرفتن و بررسی توضیحات چیزهای خاص، باید بخشهایی از کتاب رو میخوندید، یا همه چیز رو از فیلمنامه و/یا تصور خودتون میسازید؟
ج: ما کتاب رو میخونیم و چون این کتابها محبوب هستن در این مورد مشکلی برای هنرمندان استودیو نبود. یا حداقل این بهانهای بود که یه نسخه از کتاب رو با خودشون این ور و اون ور ببرن!
س: چه تفاوتی بین جلوههای بصری این فیلم و فیلمهای قبلی هری پاتر وجود دارد؟ چه روشها و برنامههای جدیدی مورد استفاده قرار گرفتند؟
ج: این فیلم تکنیکها و برنامههای جدید زیادی داشت. برای مثال، اولین بار بود که برای پلکانهای هاگوارتز مدلی نداشتیم. این بار ۱۰۰ درصد دیجیتال بود.
برای درست کردن گوی آبی که ولدمورت رو محاصره میکنه، برای اولین بار از نرمافزاری به نام Flaowline استفاده کردیم. برای مار آتشین ولدمورت در وزارتخونه هم از این نرمافزار استفاده کردیم. در دوئل بین ولدمورت و دامبلدور بر روی تنظیمات نرمافزار Realflow چندین بازبینی صورت گرفت. برای صحنهای که در وزارتخانه پیشگوییها شکسته میشن هم از سیستم جدیدی استفاده کردیم که توسط شرکت Moving Picture گسترش یافته و برای ایجاد مقادیر زیادی از “اجسام سخت” هست.
به طور کلی، جلوههای ویژه صنعتی هست که به سرعت تغییر میکنه و هر استودیویی سرمایه و وقت زیادی رو به اون اختصاص میده تا ابزارها و تکنیکهاشون رو بهبود بدن و مطمئن بشن که نتایج کار در هر کدام از فیلمها بهبود پیدا میکنه.