از در 24 دی 1390، ساعت: 2:03 ب.ظ، دسته: عوامل فیلم

هری پاتر و انستیتو فیلم آمریکا

قبلا به اطلاع شما رساندیم که مجموعه فیلم های هری پاتر قرار است در جشنواره انستیتو فیلم آمریکا AFI نائل به دریافت جایزه ویژه این جشنواره گردد. روز گذشته در شهر لوس آنجلس، ایالات متحده مراسم این جشنواره برگزار شد و کریس کلمبوس به عنوان پایه گذار ساخت این مجموعه فیلم های تاریخ سینمای جهان این جایزه ویژه را دریافت کرد. او به عنوان کارگردان دو فیلم اول هری پاتر یعنی “هری پاتر و سنگ جادو” و “هری پاتر و تالار اسرار” و همچنین به عنوان تهیه کننده فیلم سوم هری پاتر یعنی “هری پاتر و زندانی آزکابان” در این مراسم حاضر شد و این جایزه ویژه به او تقدیم شد. دلیل تقدیم این جایزه به او انتخاب بازیگران نوجوان این مجموعه همچون دنیل رادکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت و تنی چند بازیگر نوجوان دیگر بود که هر کدام امروزه تبدیل به بازیگران نامی ای شده اند. کریس کلمبوس آغاز فیلم های هری پاتر را شروع کرد و بیش از نیمی از تیمی که او برای ساخت فیلم هایش انتخاب کرد تا آخر در این مجموعه حضور داشتند و همکاری موفقی برای ساخت این مجموعه داشتند.

عکس این خبر تصویری از این جایزه برای کریس کلمبوس می باشد. همانطور که در عکس هم مشخص است این جایزه ویژه، جایزه یک عمر دستاورد هنری است که برای فیلم های هری پاتر صادر شده است.



۹۷ دیدگاه
  1. Avatar photo
    (در ۰۱ بهمن ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۱۰ ب٫ظ)

    vooroojak
    دستت درد نکنه هر دفعه زحمت میکشی…
    اقا میلاد دست شما هم مثل همیشه درد نکنه

  2. Avatar photo
    (در ۲۸ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۴۹ ق٫ظ)

    ورجک جون دباره زحمت کشیده

  3. Avatar photo
    (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۲۸ ب٫ظ)

    ممنون از خبر
    به نظر من سه فیلم اول از نظر ساخت بهترین ها بودن واقعا حقش بود البته ایکاش به جای دنیل کسی دیگر رو انتخاب میکردن که یکم استعدادش بیشتر باشه
    البته این نظر منه

  4. Avatar photo
    (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۳۶ ب٫ظ)

    هورااااااااااا….مبارکش باشه!

  5. Avatar photo
    (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۰۵ ب٫ظ)

    من الان یکم گیچ شدم!

    مگه این مراسم همون مراسم گولدن گلوب نبود؟یا چیز دیگه ایه؟

  6. (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۲۱ ب٫ظ)

    داش میلاد من خیلی معذرت میخوام.از خوشحالی زیاد بود.
    به هر حال شرمنده.

  7. Avatar photo
    (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۱۸ ب٫ظ)

    سلام به همه. بچه ها یه مطلب کوچیک از اسنیپ پیدا کردم که دیگه دیره توی پست تولدش بزارم. همین جا بخونیدش. جالبه رولینگ اسامی انتخاب کرده که در معنی به شخصیت افراد میخورده. امیدوارم خوشتون بیاد :

    Severus Snape

    Severus در لاتین به معنی « stern » ( سخت و محکم / عبوس ) هست ؛ درست مثل شخصیت اسنیپ ! و ریشۀ واژۀ انگلیسی « severe » ( به معنی « سختگیر » ) .
    رولینگ گفته نام خانوادگی Snape رو از نام یک دهکدۀ انگلیسی برداشته که در Suffolk واقع شده . غیر از اون دهکدۀ دیگری هم در یورکشایر هست به همین نام که توسط امپراتور Septimus Severus بازسازی شده . Snape همچنین یک فعل در زبان انگلیسی هست که معنی ش می شه « سرزنش و توبیخ کردن ؛ گوشمالی دادن » و از یه واژۀ قدیمی اسکاندیناوی گرفته شده که معنی ش « عصبانی شدن ، غضب کردن ؛ متعهد نبودن ، … » هست .
    پروفسور اسنیپ در داستان هری پاتر با نام های دیگری هم شناخته شده :
    _ Half-Blood Prince : شاهزادۀ دو رگه . لقبی که خودش در دوران تحصیلش در هاگوارتز ، برای خودش انتخاب کرده بود . اسنیپ یه دو رگه بود ؛ یعنی مادرش ساحره و پدرش ماگل ( غیر جادوگر ) بودن . اون به شدت از پدرش متنفر بود و بنابراین نام خانوادگی مادرش آیلین پرینس (Prince) رو به عنوان قسمتی از اسم مستعار جدیدش انتخاب کرد که به معنی شاهزاده س .
    _ Snivellus : به معنای « دماغو و فین فینو » ( از حضور روح بزرگوار پروفسور اسنیپ عذر می خوام واقعا ) . اسمی بود که گروه غارتگران ( the Marauders ) یعنی جیمـز پاتـر و دوستاش ، مطابق با آهنگ نام اصلی شسِـوِروس ، روی او گذاشته بودن و اینم یکی از راههای مسخره کردن اسنیپ بود !
    _ Sev : لی لی اونز ( مادر هری پاتر ) در دوران تحصیلشون در هاگوارتز معمولا او رو با این اسم صدا می کرد .
    _ That awful boy: « اون پسرۀ وحشتناک ! » . پتـونیا دورسلی ، خواهر لی لی ، اسنیپ رو اینطور خطاب می کرد . چون پذیرفته نشدنش در مدرسۀ جادوگری هاگوارتز رو بی دلیل ، به اسنیپ ربط میداد و به اون و خواهر خودش _لی لی_ حسودی می کرد .

    طلسم ها و افسون های شاهزادۀ دورگه
    پروفسور اسنیپ به عنوان شاهزادۀ دورگه ، در دوران تحصیلش در هاگوارتز طلسم ها و افسون هایی رو اختراع کرد که بیشتر به جادوی سیاه تمایل داشتند . بسیاری از اونها رو در کتاب « معجون سازی پیشرفته » ش حاشیه نویسی کرده بود . این کتاب بعدها به صورت اتفاقی در کلاس پروفسور اسلاگهورن به دستهری پاتر میفته و هری بر طبق اصلاحاتی که شاهزادۀ دورگه در ساختار و دستور العمل معجون ها ایجاد کرده و یادداشت کرده بود ، بهترین و موفق ترین دانش آموز معجون ساز می شه .

    طلسم ها و افسون های یاد شده از این قرارند :
    1_ Muffliato : افسونی که با به زبون آوردنش محیط اطراف با وزوز و همهمه ای نامشخص انباشته می شه و یه حریم شخصی رو برای گفتگوی افراد ( که این افسون رو به کار بردند ) در یک محیط عمومی یا شلوغ فراهم می کنه ؛ طوری که بقیه نمی تونن صحبتهای اونها رو بشنون . هرمیون ، رون و هری معمولا وقتی می خواستن سر کلاس هاشون با همدیگه حرف بزنن و بقیه نفهمن ، این افسون رو اجرا می کردن . هرمیون معمولا با اجرای افسون ها و طلسم های کتاب شاهزادۀ دورگه مخالف بود . اما این افسون رو بارها استفاده کرد تا از تعقیب ولدمورت در امان بمونن .
    واژۀ انگلیسی muffle به معنای « صدا خفه کن ، جلوی دهان کسی رو گرفتن » هست.
    2_ Langlock : نفرینی که اسنیپ اختراع کرده بود و باعث می شد زبان فرد به سقف دهانش بچسبه .
    langue به معنای سقف دهان و lock هم یعنی قفل .
    3_ Levicorpus : این نفرین باعث می شه قربانی به صورت وارونه در هوا آویزون و معلق بمونه . به صورت غیر لفظی اعمال می شه ( یعنی با تمرکز ذهن و بدون به زبان آوردن ) . البته این نفرین در زمان تحصیل اسنیپ در هاگوارتز لو رفت و گروهغارتگران ( جیمز پاتر و دوستاش ) برای آزار اسنیپ بارها از این نفرین علیه او استفاده می کردن و همین امر باعث پدید اومدن کینه ای شدید و نازُدودنی در وجود اسنیپ شد ، علیه خانوادۀ پاتر .
    این ترکیب از نظر واژگانی ممکنه از واژۀ levare لاتین مشتق شده باشه به معنای « بالا بردن » و corpus هم به معنای بدن هست .
    4_ Liberacorpus : در واقع ضدّ نفرین و از بین برندۀ اثر نفرین قبلی ِ . هری پاتر اولین بار این نفرین ها رو بر روی دوستش رون ویزلی امتحان کرد !
    Libera به معنی آزادی و corpus یعنی بدن .
    5_ Sectumsempra : نفرین سیاهی که علیه دشمنان به کار میره . با ادا کردن اون انگار چند شمشیر نامرئی ، پشت سرهم بدن فرد رو چاک چاک می کنن .بر روی هدف های زنده بهترین اثر رو ایجاد می کنه و روی هدف های بی جان یا مرده تأثیر قابل توجهی نداره .
    Sectum واژه ای لاتین به معنای « بریده شده » ( هم ریشه با section یا segment ) و Sempra از semper ( « همیشه » ) مشتق شدن .
    این ترکیب می تونه به این شکل ترجمه بشه : “always cutting” یا “sever forever” که بخش اولش با اسم Severus هم آوا هست !
    6_ Vulnera Sanentur : ضد نفرین برای سکتوم سـِمپرا . در صورت مواجهه با قربانی که تحت نفریت سکتوم سمپرا قرار داره و بدنش پر از زخم ها کشندۀ در حال خونریزی هست ، این ورد رو باید سه بار ، پشت سر هم و به صورت آهنگین ادا کرد تا بیشترین تأثیر رو داشته باشه . بار اول باعث می شه خونریزی بند بیاد . بار دوم باعث جوش خوردن زخم می شه و بار سوم تقریبا تمام آثار زخم ها رو محو می کنه . اما مجروح هنوز به مراقبت های پزشکی احتیاج داره . اما اگر آویشن کوهی به سرعت استفاده بشه ، آثار زخم ها باقی نمی مونه .
    این ترکیب از واژه های لاتین vulnus و sanare مشتق شده که به ترتیب به معنای « زخم و جراحت » و « شفا و التیام دادن » هستن .
    7_ یک نفرین دیگه م بود که باعث رشد سریع و وحشتناک ناخن ها می شد …

  8. Avatar photo
    (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۲۶ ق٫ظ)

    واقعا لیاقتش رو داشت سه تا فیلم اول رو خیلی خوب درست کرده بود واقعا خوشحال شدم امیدوارم همونطور که این جا جایزه گرفت تو اسکار و جا های دیگه هم جایزه بگیره

  9. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۵۴ ب٫ظ)

    لیلی پاترجان کتاب آخرازاسرارآمیزهم اسرارآمیزتره.به جرئت میتونم بگم درمقابل کتاب های قبلی6کتاب قبلی یه طرف یادگاران مرگ هم یه طرف.

  10. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۱۹ ب٫ظ)

    تبریک.کاش کریس کلمبوس کارگردان فیلم های بعدی هم میموند.البته دیویدیتس خیلی هم بدنیست که!نمیدونم چراانقدرمخالف داره.
    واااااااای چقدراعضای جدید!خوبه یه هفتست نیومدم توسایت.به همشون خوشامدمیگم.

  11. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۰۴ ب٫ظ)

    کریس کلمبوس لیاقتش را داشت کلمبوس دو فیلم اول را خیلی فوق العاده ساخت و به نظرم اگر او فیلم اخر را کارگردانی می گرد هری می توانست به راحتی از فروش اواتار عبور کند و پرفروش ترین فیلم در طول تاریخ سینما شود
    …………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………….

    راستی amir117 کاربر جدید سایت خیلی به خانواده دمنتورخوش امدی

    • Avatar photo
      (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۹:۳۵ ق٫ظ)

      دوست عزیز قبلا ذکر شد که کریس کلمبوس فقط در ساخت فیلمهای کودکانه مهارت داره… نمیتونست فیلم 7 و 8 رو بهتر از یتس بسازه ، البته خودم از دیوید یتس متنفرم

  12. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۹:۴۹ ب٫ظ)

    ببخشید مگه هری پاتر توی گلدن گلوب نامزد نبود؟
    لطفا حذف نکنید و جواب دهید.

    • Avatar photo
      (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۳۰ ب٫ظ)

      خیر دوست عزیز، قبلا رسما اعلام کرده بودیم که فیلم آخر هری پاتر در هیچ بخش و عنوانی نامزد نشده است.

  13. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۶:۵۹ ب٫ظ)

    …………………

    • Avatar photo
      (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۰۵ ب٫ظ)

      سلام پردیس عزیز با تمام احترامی که برای شما کاربر عزیز و خوب سایت قائل هستم اما مجبورم که دیدگاه شما را حذف کنم
      جشنواره گلدن گلاب امسال هیچ ارتباطی با هیچ سایت هری پاتری در دنیا نداره و شخصا فکر می کنم فیلم آخر هری پاتر خیلی بهتر از بعضی از فیلم هایی بود که روز گذشته نامزد بودن و جایزه بردن.
      متاسفم اما این دیدگاه نه تنها ربطی به خبر نداره، ربطی به دمنتور هم نداره. باز هم عذر می خوام

  14. (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۶:۱۰ ب٫ظ)

    مبارکش…

  15. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۲۷ ب٫ظ)

    مبارکش باشه حقش بود
    ——————————-
    سلام دوستان.
    من همین الآن عضو شدم.به لطف amir.lupin.
    بهم خوش آمد نمیگید؟

    • Avatar photo
      (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۳۲ ب٫ظ)

      مبارکت میکنم! خوش اومدی!

    • Avatar photo
      (در ۲۷ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۰:۵۶ ق٫ظ)

      amir117 عزیز خوش اومدی !!!!!!!
      ممنون از خبر ؛ خبر خیلی خوبی بود !!!!!

  16. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۲:۲۸ ب٫ظ)

    مبارکه!

  17. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۳۲ ق٫ظ)

    مرسی بابت به روز رسانی میلاد جون

  18. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۳۱ ق٫ظ)

    واقعا حقش بود انشا الله اسکار

  19. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۹:۵۲ ق٫ظ)

    مبارکش باشه . واقعا حقش بود . ممنون از خبر خوبتون .

  20. (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۰۰ ق٫ظ)

    …………

    • Avatar photo
      (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۰۷ ب٫ظ)

      دوست خوبم دیدگاه شما به علت بی ارتباطی با خبر حذف گردید

  21. Avatar photo
    (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۱۶ ق٫ظ)

    مبارکش باشه واقآ لیاقتش رو داشت
    ممنون

  22. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۴۰ ب٫ظ)

    مرسی الستور مودی جان از توضیحاتتون.
    با توضیحاتی که جناب میلاد دادند پــــــــــــــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــش به سوی خواندن 2 کتاب آخر.واقعاً اسرار آمیزه.مگه نه .ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ؟

  23. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۱۴ ب٫ظ)

    لیلی پاترعزیزمرگ اسنیپ توی کتاب همینجوربودکه توفیلم نشون دادن با این تفاوت که توی کتاب به جای دریاچه درشیون آوارگان اتفاق افتاد

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۲۵ ب٫ظ)

      چقدرهم سریع کشته شد تو کتاب تو کمترازیک صفحه بومب کوبیده شد به من یکی!!!!!

  24. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۳۱ ب٫ظ)

    بنظرمن هم فیلم اول خیلی عالی بود.
    درسته خیلی جاهای کتاب حذف شد اما صحنه های ویژه عالی بود.

  25. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۱۹ ب٫ظ)

    هورااا.منم مثل بقیه ی بچه ها خیلی خوشحال شدم که کریس کلمبوس این جایزه رو گرفته.2 تا فیلم اول فوق العاده بود.
    هیچ وقت لذتی رو که از دیدن فیلم اول بردم ،فراموش نمی کنم ؛انگار واقعا خودت تو هاگوارتز بودی . برگردان فوق العاده ای از کتاب بود.
    نوش جونش ،مبارکش باشه .
    ممنون

  26. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۶:۱۳ ب٫ظ)

    اهم اهم….صدامیرسه؟
    وقتی فیلم اول اکران شد اعتراض های بسیاری درسطح جهان علیه کارگردان یعنی کلمبوس برپاشد و همه ناراضی بودن مشکل یتس هم این بود که شوخی هاوبازیگوشی هایی که رولینگ در کتاب آورده بودحتی درنوزده سال بعد رو نادیده گرفت وفضای فیلم رو مثل اولیورتوییست درآورد!!!!!
    فیلم1و2هم تازه اولش بودوهیجان همه ی مازیادبود وگرنه کارگردانان ها چنگی به دل نمی زدن من الان فقط برنده شدن آلن ریکمن تو اسکارمهمه که احتمالش رو زیاد نمیدونم هی

  27. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۵۷ ب٫ظ)

    yeeeeeesssss yeeeeeesssss yeeeeeeesssss
    :دی همیـــــــــــــــــــــــــــــــنـــــــــــــــــــــــــــــه!!!
    عــــــــــــالــــــــــــــــــــــیه!!! کریس کلمبوس بهترین کارگردان مجموعه ی هری پاترِ! هیچ کس به اندازه ی اون لایق داشتن این جایزه نیست! اون با ساختن 2 تا فیلم اول همه رو جادو کرد! کارش واقعا حرف نداشت! خیلی خبر خوش حال کننده ای بود! مرسی:دی

  28. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۵۵ ب٫ظ)

    خیر نبینه این دیوید یتس!!!
    من نمی دونم اگه کریس کلمبوس دوتا فیلم اولو نمی ساخت بازم این همه طرفدار بودن یا نه؟؟!!

  29. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۴۸ ب٫ظ)

    همیشه روال کار همینه . مرسی

  30. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۴۲ ب٫ظ)

    منظور فیلم آخر بود:))

  31. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۴۲ ب٫ظ)

    من قبول کردم که کریس کلومبس بهترینه:)
    اما قبول ندارین دوتا فیلم ا[ر خیلی قشنگ بود آقا میلاد؟؟

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۱۲ ب٫ظ)

      اگر از من سوال می کنید، همانطور که تو دیدگاه خودم گفتم، دیوید یتس خرابی های فجیهی که تو دو فیلم 5 و 6 زد را با دو فیلم آخر کمی جبران کرد، بله دو فیلم آخر قشنگ بود اما واقعا اشتبا های فاهشی داشت که نمیشه از آنها چشم پوشی کرد، یتس بیشتر دنبال اکشن فیلم ها بود تا تاثیر گذاری اخلاقی ای که قصد اصلی کتاب ها هست. دو فیلم آخر زیبا بود اما اگر کتاب ها را خوانده باشید کاملا خلا هایی رو که کاملا با کتاب متناقض هست را احساس می کنید، مرگ ولدمورت و لسترنج، مکالمه هری و دامبلدور در کینگزکراس، مجددا مکالمه هری و پرتره دامبلدور در دفتر مدیر هاگوارتز که دقیقا این دو مکالمه کلیدهای بسیار بسیار زیادی را رو می کرد. الان اگر خود شما کتاب را نخوانده باشی از کجا می دونید که واکنش چوب هری به چوبدستی قرضی در اول فیلم 7 برای چی بود، ار کجا اسنیپ فهمید هری و هرمیون تو جنگل دین هستند و رفت شمشیر و به دستشون رسوند، چرا ابر چوبدستی بر خلاف کتاب باید در پایان فیلم نابود می شد و هزاران چرای دیگر که در فیلم های یتس و مایکل نیول به وجود آمدند. دو فیلم آخر زیبا بود اما اگر مثلا پیتر جکسون کارگردان بود باز هم فکر می کردید فیلم بدین شکل تمام می شد. من که شدیدا شک دارم :|

  32. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۳۲ ب٫ظ)

    همه 2صفحه نظر نوشتند ولی من کوتاه می نویسم با خوندن این خبر یاد فیلم 1 افتادم که هری می گفت من هریم فقط هری آخی تمام خاطرات هری پاتریم اومد جلو چشم

  33. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۲۹ ب٫ظ)

    آره ، آفرین به کریس .
    ولی من یتس رو هم قبول دارم .
    آخه بچه ها خدایی به خودتون کتابای هری پاترو که اندازه تمام هیکل هاگرید قطرشه میدادن میگفتن” فیلمش کن ! “میموندین توش . قطر کتاب یک و دو کم تر بود ولی 5 و 6 و7 خیلی زیاد بود !مخصوصا 5 .تازه یتس صحنه های احساسی رو خیلی خوب درآورده !
    ولی به نظر من اگه کارگردانی تمام قسمتاشو میدادن به تیم برتون عالی میشد !
    خدایی ای تیم برتون و هلنا بونهام کارتر زوج فوق العاده هنرمندین !

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۰۷ ب٫ظ)

      سلام نیفادورا لوپین جون حرف دل منو زدی قبول دارم که که کتاب های هری ،دقیقا787 صفحه داشتن اما خوب اینجا نقشه باز نویس فیلم نامه چیه پس بگو نون خور اضافه بوده دیگه البته من خودم یاتس رو بیشتر از بقیه دوست دارم >.>>)> همین حالا دیگه می خواید منفی بدید می خواین مثبت ولی رولینگ تعصبی نباشه>!!!!!!!!>>>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟…)>..>>)>
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! . . . .

  34. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۱۴ ب٫ظ)

    اِ؟
    ببخشیدا لرد فری فیگو عزیز:
    اتفاقا بنظر من فیلمها از فیلم 5 به بعد قشنگ و مهیج شدن
    البته 4 و 3 هم خوب بودنـ
    بنظر من که همشون عاللللللی بودن:)

  35. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۱۱ ب٫ظ)

    الحق که بهترین بازیگرای ممکنو انتخاب کرده
    اما اگه از من بپرسین میگم کارگردانی یتس نسبت به کلومبس بهتر بوده چون فیلم 7 خیلی زیباتر درومده بود
    و نمیدونم شاید کلا کتاب 7 قشنگتر بود و در کل فیلم 1 و 2 هم خوب بودن
    من نمیدونم فیلم 3 من مال ایرانو دیدم و همش تیکه تیکه بود
    در کل

    آقا من نمیدونم :)

    • Avatar photo
      (در ۲۶ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۵۴ ق٫ظ)

      میدونید چرا اینو میگید ؟
      اولا که کتاب های آخر خیلی جذاب تر از کتاب اول بودن چون خوانندگان با محیط آشنا بودن ولی تویه کتاب اول به دلیل وارد شدن به فضای جدید اون جذابیت کتاب های بعد رو نداره و به نظرم این نقطه ی اوج هنرمندی کریس کلمبوس هست که تونسته بود با وجود صحنه هایی که بیننده از قبل هیچ همزاد پنداری با اونها نداره بتونه اون ها رو خیلی جذاب نشون بده حتی در بعضی صحنه ها اگه نخوام اغراق کنم فیلم اول جذاب تر از کتابش شده
      ساختن فیلمی جذاب از کتاب پنجم که خود کتاب پرطرفدار و اونقدر جذاب بود کاری نداره مهم نقطه ی آغازش بود

  36. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۳۷ ب٫ظ)

    کریس کلمبوس ِ عزیز، آره تو لایقشی…………..
    من هنوز 2 تا کتابای آخرو نخوندم ولی فیلمارو دیدم.
    باورم نمیشه اسنیپ اونجوری نمرده باشه و………….راستی چه جوری مرد؟
    Lumus 73 عزیز با ت و :-[)« خیلی حال کردم .معلومه خیلی آدم ِ خلاقی هستی.
    ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت

  37. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۳۶ ب٫ظ)

    من با نظر لرد فری فیکو موافقم درست است و من به همه ی کسانى که هری رو ساخن افتخار میکنم

  38. (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۲۱ ب٫ظ)

    این بحثی که الان پیش اومده یه چند وقتیه که منو هم مشغول خودش کرده.
    راستشو بخواین من مقصر اصلی رو رولینگ میدونم.کریس کلمبوس فیلم یک و دو رو عالی شروع کرد.حتی فیلم 3 هم خیلی خوب بود.اما شروط رولینگ برای کارگردان بریتانیایی از فیلم چهارم شروع شد.
    متاسفانه تعصب بیجای رولینگ باعث شد که افت فیلمها از فیلم 5 شروع بشه.
    به نظر من فروش هری پاتر به معنی این نبود که فیلمها دارن بهتر میشن.بیشتر به این دلیل بود که مخاطبین کتاب سنشون بیشتر و ماجراجوییشون هم بیشتر شده بود و درست تو سنی بودند که هیجانات زیاد رو میطلبیدن و سیر کتاب ها هم تا کتاب هفتم شدیدا مهیج بود.همه دنیا چه اون دسته که دنبال هری پاتر بودند و چه اون دسته که خیلی پیرو داستان نبودند دوست داشتند جلوه بصری داستان رو ببینند.

    اما تعصب رولینگ باعث شد که از بین گزینه های کارگردانی بهترین گزینه ممکن انتخاب نشه…..همه مون ارباب حلقه ها رو دیدیم.فیلمی که دوباره کتابشو احیا کرد…تبدیل به یکی از بهترین فیلهای تارخ شد.جوایز بسیاری برد و البته نسبت به مجموعه بازیگران هری پاتر ، بازیگران بزرگش کمتر بود.و فقط و فقط مدیون کارگدانی بود که تخصصش اینجور فیلمها بود.فقط و فقط بزرگی این فیلم بخاطر خلاقیت پیتر جکسون بود
    اما کارگردانی یکی از بزرگترین آثار فانتزی معاصر رو دادن به کارگردانی که نه تنها تجربه ی کاری در سینما نداشت بلکه با اصرار بر انتخابشون ادامه فیلمها هم به وسیله این آدم کارگردانی شد.اونم به دست کسی که خودش خالق این مجموعه است.
    به نظر من این بزرگ ترین اشتباه رولینگ بود.و اگه سیر کتاب ها و حضور بازیگران فوق العاده در تمام نقش های هری پاتر از کوچک تا بزرگ نبود این فیلم همین موفقیت هایی که تا الان بدست آورده رو هم نماورد.
    همه کاپولا نیستند که از گمنامی در بیان و یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما رو بسازن.
    من خود خیلی دوست دارم که هری پاتر امسال حداقل یه اسکار بگیره و مطمئنم این اسکار هیچ ربطی به دیوید یتس نداره.(هرچند همون یدونه هم بعیده)
    ببخشید که حرافی کردم!
    عصبانیت داره

  39. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۰۰ ب٫ظ)

    ولی من هم موافقم که کلمبوس نسبت به کارگردانهای دیگه خیلی بیشتر زحمت کشید و واقعا حقش بود که جایزه رو بگیره
    از همشون بدتر مایک نیوئل بود؛ حتی توی مصاحبه ای دنیل گفته بود موقع فیلمبرداری اگه اشتباه میکردند سرشون داد میزده

  40. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۵۷ ب٫ظ)

    الستورمودی عزیز شرط رولینگ برای فیلم های هری پاتر این بود که :
    1-فیلم به صورت واقعی ساخته بشه نه انیمیشن
    2-بازیگرای اصلی مخصوصا سه تای اصلی انگلیسی الاصل باشند
    3-فیلم تنها در لوکیشن های انگلستان یا در نهایت در اسکاتلند فیلمبرداری شود
    4-کارگردان فیلم از کارگردانهای معروف و سرشناس هالیوودی آمریکایی نباشه
    (من نگفتم شرط رولینگ این بوده که کارگردان حتما باید انگلیسی باشه،گفتم با کارگردان آمریکایی مشکل داشته نه یه مکزیکی مثل کوارون)

  41. (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۲۸ ب٫ظ)

    کلمبوس کار سختی رو داشت شروع کننده یک مجموعه که نیاز به انتخاب صحنه ها و محیطی مناسب بازیگران مناسب (به خصوص که بعضی تجربه اولشون بود و نوجوون بودند) تنها نقطه ضعف فیلمای هری پاتر آقای کلمبوس جلوه های ویژه ضعیف در فیلم اول بود وگرنه فیلم جذابی ساختند و کلا در کارنامشان فیلمهای کودک و نوجوون زیاد دارن مثل دو نسخه اول نها در خانه

  42. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۰۵ ب٫ظ)

    میبینید ما ایرانی ها چه آدم های منطقی ای هستیم!
    اولش که فیلم اومد فیلم قرن بود و رکورد شکن،حالا خودمون داریم تو سایت خودمون نقدش می کنیم(صداشو در نیار!)
    دیوید یتس تصورش از هری پاتر یه چیزی تو مایه های ترنسفورمرز یا نابود گر بوده!
    و گرنه کی می تونه این همه خلاقیت به خرج بده که فیلم 5 رو که 3جلد و از لحاظ تعداد صفحه بیش تر از بقیه رمان هاست رو به کمترین مدت زمان فیلم ها تبدیل کنه؟!
    حتی بچه های س ان سور چی خودمونم نمی تونند اینجوری یه فیلم رو از سر و تهش بزنند!
    در مورد فیلم 3 هم باید بگم درسته که این فیلم فضای خیلی شاهکار و منطبقی با داستان داشت ولی جز پر اشتباه ترین فیلم های جهانه با 308 اشتباه.(که همشونو دیدم تقصیر منشی صحنه بود و به کارگردان هیچ ربطی نداشت.)
    اسکار هم اگه می خواستند به هری پاتر بدن پس چرا به فیلم یک و دو ندادند؟
    شاید امسال چند تا اسکار (اونم به خاطر اینکه فیلم آخره و بازی درخشان آلن ریکمن که مشخص بود حد اقل یه بار کامل رمان ها رو با دقت خونده نه مثل یتس که احتمالا از جلد هفت شروع کرده به خوندن بعد بقیه رو هم از رو فیلم نامه زده رفته)بدن ولی دلیل نمیشه ما انتظار چیز بهتری از فیلم هفت رو نداشته باشیم.(البته یتس در حد خودش فوق العاده بود ولی بهتر نبود از یکی که تجربه ی فانتزیش بیشتره استفاده کنند؟)
    دانیل هم واقعا خیلی پیشرفت کرده ولی اگه اسکار بگیره من اسممو میذارم براد پیت!هنوز بازیش در حد اسکار نیست ولی در آینده نزدیک حتما می گیره.
    پرسی جکسون هم امسال قسمت دومش بیرون میاد.

  43. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۹:۲۷ ق٫ظ)

    ما هم از انتخاب بازیگر اقای کارگردان ممنونیم

  44. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۱۸ ق٫ظ)

    واقعاًحقش بود.مبارکش باشه.ای خدا…..اگه انصراف نمیدادوکارگردان قسمت های بعدی میموندالان فیلم آخر رکوردآواتار روهم شکونده بود.بابچه هایی هم که گفتن کلمبوس به دردکارگردانی قسمت های بعدی نمیخوردکاملاًمخالفم.دلیل بچگونه بودن فیلم1و2فضای بچگونه ی خودکتاب 1و2هست.اون موقع شخصیت های اصلی11ساله و12ساله بودن معلومه که فیلمم بایدبچگونه باشه.قطعاًاگه کریس کلمبوس کارگردان فیلم های بعدی میموندفیلم های بعدیم متناسب باسن شخصیتامیساخت.نمونه ش فیلم پرسی جکسون که ازلحاظ سن شخصیتامیشه حدودفیلم4-3هری پاتر.کلمبوس به خوبی متناسب باسن شخصیت هادرفیلم پرسی جکسون روساخته واصلاًمثل فیلم1و2هری پاتربچگونه نیست مثل فیلم های5به بعدهری پاترم بزرگسالانه نیست چون همونطورکه گفتم توی پرسی جکسون سن شخصیت هاحدودای فیلم3و4هری پاتره.پس مطمئن باشیداگه کریس کلمبوس کارگردان قسمت های بعدی میموندفیلم هارومتناسب باسن شخصیت هادرهرفیلمی میساخت.

  45. Avatar photo
    (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۰:۴۶ ق٫ظ)

    من هم میگم که حقش بود.همون طور که میلاد و بقیه ی بچه ها هم گفتن در مستند های دنیای جادویی می بینیم که کلمبوس و کوارون چقدر انرژی دارن و چقدر این انرژی رو به همه تزریق می کنن.بار ها در مستند ها شاهد شوخی و خنده بین بازیگر ها و کوارون و کلمبوس بودیم ولی مایک نیوئل کم تر و ییتس هم که یاد ندارم.جالبه که کتاب از دست های کوارون جدا نمی شد.خود هیمن هم اشاره می کنه و بارها نشون میدن که کوارون چقدر برای خلق صحنه ها و فضا ها به کتاب رجوع کرده.
    کلمبوس واقعاً برای این سری فیلم زحمت کشید و تنها کسیه که استحقاق گرفتن این جایزه رو داشت .
    روحی که در فیلم 1 و 2 و 3 هست در هیچ کدوم دیگه نیست.
    شاید فیلم های آخر راضی کننده بودن ولی دلیل اصلیش این بود که این قدر فیلم های قبلی بهمون ضد حال زدن که 7 خیلی چسبید!!وگرنه با دو قسمتی شدنش هنوز هم می لنگه و برای مخاطبان هری پاتر که صرفاً فیلم ها رو دنبال می کنن گنگه چون اشاراتی به ماجراهای دامبلدور میشه ولی چیزی نمیگه و…
    بار ها سر این موضوعات بحث کردیم.الان دیگه موقع اش نیست.
    مبارک کلمبوس باشه…

  46. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۱:۳۷ ب٫ظ)

    کن خودم شخصا معتقدم که کلمبوس واقعا استحقاق این جایزه را داشته. توی مستندهایی که از ساخت فیلم دیدم واقعا متوجه شدم زحمتی که کلمبوس برای ساخت فیلم ها کشیده رو هیچ کدام از کارگردانای دیگه نکشیدند، انتخاب و جمع آوری تیم عوامل ساخت، انتخاب بازیگران و آموزش بازیگری و سر و کله زدن با سه تا بچه ای که به هیچ عنوان تا به حال به صورت حرفه ای جلوی دوربین نرفته بودند و بازی آنها را تبدیل به فیلم های پر طرفدار کردن کار آسانی نیست، پس از آن هم کروآون فیلم رو خیلی خوب جمع کرد. اما متاسفانه مایکل نیول و یتس کار خاصی برای فیلم ها نکردند هر چند که یتس در دو فیلم آخر کمی جبران کرد. اما مایکل نیول کسی بود که باعث افت فیلم ها شد. از همان فیلم جام آتش هیمن و استیو کلوس فیلنامه نویس مجموعه پیشنهاد دو قسمتی کردن مجموعه را دادند اما مایکل نیول به هیچ عنوان زیر بار نرفت و این آغاز افت داستانی فیلم ها بود.
    واقعا از اینکه این جایزه را به کلمبوس دادند خیلی خوشحالم چون واقعا استارت فیلم ها را اون زد و زحمت زیادی کشید.

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۵۲ ق٫ظ)

      چی خودم ؟!!
      از شوخی (سوتی) که بگذریم (!)، راستش رو بخواین من همون اول بار با دیدن عکس خبر تو صفحه ی اول سایت خواستم همین رو بگم که آقا میلاد تو خط آخر خبر گفته ؛ چیزی که واقعا” خوشحال کننده س و اون اینه که جایزه به خاطر “سری فیلم های هری پاتر” اهدا شده …
      حتی اگه فیلم آخر چند تا اسکار ببره ، هر کدوم مال یه شخص یا اشخاصی ه … حتی اگه جایزه ی بهترین فیلم سال رو هم ببره ، باز هم مخصوص همین یه فیلم ه …
      ما باید دنبال همچین جوایزی باشیم که به کل این مجموعه توجه می کنن ، از ساخت این “دنیا ی خیالی زیبا” تقدیر می کنن ، زحمات اون همه آدم رو برای به تصویر کشیدن جادوی بزرگ رولینگ ارج می نهند …
      (خیلی احساسی شد ، نه؟!! )

      کلمبوس مطمئنا” خیلی زحمت کشیده بود ، حاصل کار کوارون هم بسیار زیبا بود … ولی … درمورد نویل و یتس ، نه. من شخصا” از فیلم چهار بیشتر از همه بدم میاد (اهم … یعنی کمتر از همه خوشم میاد … :دی ) البته شاید دوبله ی جالبش (!) هم در تصورات من از اون بی تأثیر نباشه … ؛ فیلم های پنج و شش هم روند نزولی رو ادامه دادن ولی یادگاران مرگ واقعا” بد نبودن … بزرگ ترین مشکلشون مخصوصا” تو قسمت دوم ، همون قضیه ی “بهترین فیلم بر پایه ی کتاب”ه که جناب یتس گویا استعداد خاصی توش داره و جسد ولدمورت در گوشه ای دور از اجساد لوپین و تانکس در سرسرای بزرگ رو به صورت تعداد بیشماری ذره ی سیاه رنگ پخش در هوا به تصویر کشید …

      دیگه ابتکار بیشتر از این می خواستین ؟!! لابد می خواستین مگ گوناگل بعد از پیروزی در نبرد هاگوارتز ، برک دنس بزنه ؟!! یا مثلا” فیلچ و هاگرید از خوشحالی همدیگه رو در محکم در آغوش بگیرن و ماچ کنن ؟!! یا مثلا” بچه ی لوپین (با اون سنش) بپره تو بغل مامان و باباش و تا آخر عمر با خوبی و خوشی با هم زندگی کنن ؟!! ها؟!! دیدین ابتکار بیشتر از یتس هم میشه داشت ؟!!! فکر کنم خود رولینگ هم کم آورد … :) . اون آخر بار هم که هری گرفت ابرچوبدستی نازنین رو شکست ، ما نفهمیدیم چه طو شد (طور!) … فکر کنم هری خواست عقدش رو خالی کنه ، سر این بدبخت خالی کرد …

      .
      عجب تفسیری شد ها …!
      راستی بچه ها حتما” جواب الستور مودی جان به بچه ها رو بخونین ، در مورد تقصیر رولینگ بودن یا نبودن ه …

      American Film Institute , Thanks …!
      و راستی
      کریس کلمبوس جان ، شما هم همین طور …!

      میلاد جان ممنون از خبرها …

      • Avatar photo
        (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۳۹ ق٫ظ)

        میلاد جان (دوباره!) ممنون از خبرها …
        اون خبر ما رو نمی خوای بذاری ؟!! ایمیلت رو خوندم ، آره . از ترجمه ات هم ممنون … :)
        آخه من که اون رو خوندم ، به من میگی چرا ؟!! گفتم که به بقیه ی بچه ها بگی … :)
        اون نکته ای که گفتی رو هم آره ، می دونستم ؛ از توضیحات و متنی که نوشتی هم خیلی ممنونم . سرعت تایپت هم بالاست ها ، نه؟! آخه وگرنه چه جوری وقت می کنی به این همه کار برسی ؟!!
        – به سختی!!!
        نه اما بی شوخی اون خبره خیلی باحال بود ، اگه می دونی که بچه ها نمی دونن ، لطفا” یه وقتی بذار ترجمه اش کن . من خودمم از قبل این موضوع رو می دونستم ولی لااقل مصاحبه ش که جدید بود! نبود؟!! باید برم دوباره نیگا کنم …!
        در مورد اون عکسه ،(لینکشو نگاه کن) آواتار یکی از بچه های قبل تر دمنتور ه که اسم کاربری ش ، اشتباه نکنم Power Of Love بود …
        میلاد حال کردی یه دیدگاه نوشتم و موضوع بحث رو لو ندادم ؟!!

        راستی یه چیز بی ربط ، بچه ها بهتر نیست به جای :) بگذاریم ت ؟!! این لااقل لبخندش به سمت پایینه … یا مثلا” بذاریم :-[)« که ریش و سبیل هم داشته باشه … :دی
        نه، انگار همین فارسی ش از همه بهتره :دی

  47. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۹:۱۳ ب٫ظ)

    واقعا حقشه پایه گذار اصلیه عالیه فیلم های هریه

  48. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۴۰ ب٫ظ)

    تبریک میگم
    واقعا که حقش هست
    ممنون بابت خبر آقا میلاد

  49. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۲۲ ب٫ظ)

    میلاد جون شما که از پروژه های جدید بازیگرا میذاری. یه کم هک از پروژه کلمبوس (پرسی جکسون) بذار ببینیم کی باید منتظر پرسی جکسون 2 باشیم. هیچ خبری نیست مث اینکه

  50. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۴۳ ب٫ظ)

    ممنون آقا میلاد به خاطر زحمت زیادی که می کشی و تقریبا” دقیقه به دقیقه سایت رو به روز نگه می داری.
    چیزایی که از پشت صحنه فیلمها و مصاحبه ها معلوم می شه اینه که کلمبوس و کوارون به کتابها و فضای کارهای رولینگ علاقه زیادی داشتند و از کار کردن در فیلمهای نوجوانان هم لذت می بردند. اصلا” رفتارهاشون هم پر ذوق و شوق و کودکانه است ولی یتس بیشتر یه اکشن ساز معمولیه که اون فضای عظیم و پیچیده و اسرارآمیزی رو که رولینگ اونقدر برای ساختنش زحمت کشیده اصلا” نمی فهمه و فقط می خواد یک فیلم حادثه ای بسازه. نقطه اوجش پودر شدن ولدمورت و بلاتریکسه تو آخر فیلم 7. معلومه هیچ تخصصی تو دنیای هری پاتر نداره و اصلا” ساده ترین طلسمها رو هم نمی شناسه.
    در هر حال یک کم درد دلم طولانی شد. کلمبوس لیاقتشو داشت. مبارکش باشه.

  51. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۱۵ ب٫ظ)

    درود بر یاران هری پاتریست دمنتوری
    من خودم شخصا وفاداری به داستان رو بیشتر تو مجموعه کریس کلمبوس دیدم. یه جورایی حدودا 10 درصد شبیه پیتر جکسون کار کرده و من افسوس میخورم که چرا پیتر جکسون کارگردانی این مجموعه رو به عهده نگرفت که اگه میگرفت بی شک جزو شاهکارهای سینما میشد و تا چندین سال هم هیچ فیلمی نمی تونست رکورد فروششو بشکنه…ولی خب افسوس خوردن به حال چیزی که اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد فایده نداره….
    خوشحالم که کریس کلمبوس برنده این جایزه شد….و حتما همه ی طرفدارای هری پاتر تو کل جهان هم از این بابت خوشحالن…
    من به شخصه نظرم اینه که فیلم 4 هم جا داشت دو قسمتی باشه چون کلی روایت داشت و درسته دوستان صحیح می گن که از فیلم چهارم به بعد روند فیلمها افت پیدا کرده و من شخصا محفل ققنوس رو با اکراه نگاه کردم و توی ادامه ی فیلما مدام دنبال یه چیز آشنا میگشتم که ربط به داشتان داشته باشه یا حداقل سازگاری با داستان داشته باشه و همونطور که قبلا گفتم یتس با عوض کردن بعشی از صحنه های کلیدی مثل مرگ اسنیپ و جدال هری و ولدمورت به تصورات میلیاردها خواننده توهین کرد.(این نظر شخصی منه و قصد تحمیل اون رو به هیچ وجه ندارم.)
    بازم از اینکه کارگردان دو قسمت اول برنده جایزه شد خوشحالم و میگم که اگه اون این مجموعه رو شروع نمیکرد شاید اصلا هیچ وقت ما با هری پاتر آشنا نمی شدیم…..کریس کلمبوس..ازت ممنونیم….

  52. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۷:۰۲ ب٫ظ)

    IRANIII عزیز هر بلایی که سر فیلم ها اومده نه تقصیر دیوید هیمنه و نه تقصیر دیوید یتس، دیوید هیمن10 سال بهترین لوکیشن های فیلمبرداری و بهترین تیم های فیلم سازی انگلستان رو دور هم جمع کرد و واقعا بودجه فوق العاده ای رو برای فیلم ها اختصاص داد،درصورتی که بدون این همه سرمایه گذاری هم موفقیت هری پاتر تضمین شده بود و خود هیمن این رو میدونست …
    دیوید یتس هم یه کارگردان ساده ی سازنده ی سریال های تلویزیونی بیشتر نبود و اندازه ی تجربه اش روی فیلم کار کرد
    *اگه فقط رولینگ یه کم کوتاه میومد و راضی میشد فیلم های هری رو کارگردانهای مشهور و با تجربه آمریکایی بسازند(نه هرکارگردانی مثل یتس) که کمپانی وارنر هم همین قصدو داشت اونوقت هرسال آکادمی اسکار این قدر هری پاترو نادیده نمیگرقت و هرسال جایزه های زیادی رو توی اسکار و بفتا و گلدن گلوب میبرد

    • Avatar photo
      (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۴۴ ب٫ظ)

      ببخشید Ali potter عزیز من جون اطلاع ندارم میپرسم
      من فقط میدونم که رولینگ خواسته بوده 3تا بازیگر اصلی از بریتانیا باشن این کارگردان رو هم شامل میشده ؟؟
      اگه اینجوریه پس به نظرم مقصر اصلی خود رولینگ بوده که به خاطر تعصب بی جا مانع موفقیت بیشتر فیلم ها شده

      • Avatar photo
        (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۰:۵۷ ق٫ظ)

        علی پاترجان وسیدحسین جان(phoenix)اشتباه میکنید.شرط رولینگ فقط انگلیسی بودن تمام بازیگرای فیلم بودوبرای کارگردان وسایرعوامل فیلم محدودیتی نبود.کارگردان فیلم3(آلفونسوکوارون) هم انگلیسی نبود،مکزیکی بود.

        • Avatar photo
          (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۴۶ ب٫ظ)

          ولی شرط خانم رولینگ استفاده از کارگردان های غیر هالیوودی آمریکایی بود، که کوارون، کلمبوس و یتس شاملش می شدند. مایکل نیول هم که اصلا کارگردان تئاتر سینمای انگلیس هستش. اگر خانم رولینگ مثلا با یکی مثل اسپیلبرگ، پیتر جکسون و یا چند کارگردان سرشناس دیگه کنار می اومد شاید شاهد افت خیلی خیلی زیاد فیلم های 4 و 5 و 6 نبودیم. با دو فیلم آخر کاری ندارم شاید اشتباه های خیلی بزرگی داشتند مثل مرگ ولدمورت و بلاتریکس و یا حذف بهترین صحبت های هری با دامبلدور در ایستگاه کینگزکراس و یا شکستن ابر چوبدستی به جای تحویل دادنش به صاحب حقیقیش و مجددا صحبت های هری با پرتره دامبلدور در دفتر مدیر اما جدای از این اشتباهات بسیار فاهش فیلم های راضی کننده ای بودند شاید به خاطر این بود که خود بازیگر ها هم می خواستند این آخر کاری شاهکاری تحویل هواداران بدهند.

  53. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۶:۴۶ ب٫ظ)

    جدا از بازی رادکلیف توی چند تا فیلم آخر که خیلی جاها گند زده بود و یکی از دلایلی که این فیلم ها ان قدر انتقاد از طرف هوادارا بهشون وارد شدهمین بود(چون اصلا نمیتونست حسی رو منتقل کنه به من شخصا)فیلم 1 رو یادتون میاد؟!
    من توی اون فیلم عاشق بازی این بچه بودم!و نمیتونم هیچ بازیگری بهتری رو براش تصور کنم.پس شکایتی نمیمونه!هرچند که توی فیلم آخر هم تا حدودی جبران کرده بود…
    اما هم واقعا توی همه ی فیلم ها عالی کار کرده بود.
    ولی باز در مورد روپرت گرینت…نظر من اینه که میتونست خیلی خیلی بهتر باشه.
    و در مورد بقیه بازیگر ها هم که اکثرا عالی بودن و حرفی نیست.از الن ریکمن گرفته تا…
    پس در کل و با در نظر گرفتن خیلی جنبه های دیگه میشه گفت واقعا استحقاق این جایزه رو داشته.

  54. (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۶:۴۰ ب٫ظ)

    با اینکه بنیانگذاز هری پاتر بود ولی این کریس کلمبوس خیلی کارگردان خوبی نبود

  55. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۴۴ ب٫ظ)

    اگه هر بلایی سر هری پاتر تو فیلما اومده فقط و فقط تقسیر تهیه کننده دیوید هیمنه!چون بیشتر از این که به فکر فیلم باشه به فکر سود تجاری خودش بود!البته نمیشه گفت کم گذاشت اما هدف درست حسابی نداشت!فیلم اول دوم خوراک کریس کلمبوس بود!فیلم 3 هم شاهکار کوارون!دیوید هیمن برای بقیه فیلما باید کلمبوس و کوارون رو باهم استخدام میکرد!یا اینکه فقط کوارون رو استخدام میکرد بعد از استیون اسپیلبرگ یا یه کارگردان بزرگ مثل اون کمک میگرفت که حال و هوای فیلم همچنان برای مخاطب حفظ بشه!نه اینکه هر بارکارگردان عوض کنه!اینطوری خودش هم با وجود طرف دارای بیشتر،بیشتر سود مالی میکرد!شما کسی رو نمیبینید که با دیدن فیلمای چهار به بعد طرف دار هری پاتر شده باشه!اکثرا یا با کتابا طرفدار شدن یا با دیدن دو سه فیلم اول!به هر حال همه چی دیگه تموم شده و ما فقط میتونیم کریس کلمبوسو دعا کنیم که با یه کارش مارو 11 سال عاشق کتابها نگه داشت!

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۰۰ ق٫ظ)

      سلام به بچه های دمنتوری اقای ایرانیییییی عزیز دوست خوبم اولا که من خودم با فیلم هری پاتر و جام اتش عاشق هری پاتر شدم و خدارو هم شکردیدم که منجرب عشقم به هری پاتر ها شد و از ان موقع به بعد عاشق هری پاتر شدم و بعد از 2 سال فعالیت در جادوگران چون فضای دل انگیز دمنتور رو یک سالی بود زیر نظر داشتم و خبر هارو بهتر و مدیران رو مورد لیاقت بیشتری دیدم وارد شدم .
      ٌدوماُ:اقای نویل و اقای یاتس رو من خیلی دوست دارم اما قبول دارم به پای اقای کلمبوس نمی رسه واینکه ماکه خدایی نکرده نمی گیم از اقای همین بیشتر می فهمیم که (البته شما ضحمات ،اقای بارون رو زیر سوال میبرید وقتی در کنار اقای هیمن به اقای بارون اشاره نمی کنید.)و اینکهٌٍ:من گفته ام که:هر کارگردان براساس ویژگی هایی و استعداد مخصوصا استعداد وبر اساس اخلاق در خور با این فیلم انتخاب شده اند و بر اساس ماه(چون تاثیرساده ای نمی گزارد حداقل برای من تیر ماه که اینطور بوده حالا من از بعضی ما ها هم نفرت دارم که جای گفتنش اینجا نیست به طور مثال(به عنوان مثال اقای ریکمن در مارس هستش ،و شخصیت سوروس هم در تقریبا نزدیک اون روز هاست یا اقای دن رادکلیف (هری پاتر):اینگونه است که او در 23جولای به فارسی (1مرداد یا 31 تیر هم روز من بدنیا امده)و هری پاتر رو هم چون خود خانم رولینک 31 جولای بوده هری هم همون روزه والبته باید یک چیزی رو راجب به متولیدین تیر و مرداد که البته 31 جولای تا 7 مرداد به طول می انجامد باید بگم که تیری ها :
      درایران به جز جی کی رولینگ ودن رادکلیف:
      -1-سام درخشانی 31 تیر ماه
      2-حامد کمیلی و کیارستمی عزیز (کارگردان فیلم دارای خرس نقره ای ونخل طلایی طعم گیلاس دونست.
      ببخشید اقا میلاد که تقریبا بی ارتباط بود ولی حذفش نکن خواهش میکنم.

  56. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۱۰ ب٫ظ)

    دوست عزیز. این که شما الان عکس اسنیپ آواتارته، حاصل زیبایی و ظرافت بسیار فیلم هفته. که اونم کار دیوید یتسه. من که انصافا خیـــــــــــلی باش حال می کنم.
    LOVE U DAVID

    • Avatar photo
      (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۶:۰۱ ب٫ظ)

      قربونت برم!،کجای قشنگی شخصیت اسنیپ و بازی الن ریکمن به دیوید یتس کچل مربوطه؟خلق شخصیت کار رولینگه و تو فیلم هم کار الن ریکمنه!یتس این وسط فقط رابطه!شما اگه واقعا به همین کارای یتس قانعی پس خوش به حالت!من انتظار بهترین دارم!

  57. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۰۵ ب٫ظ)

    خانوادش چه افتخاری بکنن بهش!خیلی عاشقشم و دستشو میبوسم!اما به دیوید یتس باید جایزه ی گند زدن به یک عمر دستاورد هنری بدن!

  58. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۴۵ ب٫ظ)

    اگه نبود ما باید کیو جای دنیل تــــــــــــــــحــــــــــــــــــــمـــــــــــــــل می کردیم؟!

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۱۶ ق٫ظ)

      مگه دنیل از فیلم 1 بازیگر ماهری بود ؟ اون هم به تدریج تجربه کسب کرد
      اگه دنیل هم نبود بالاخره یکی پیدا میشد تازه شاید هم بهتر از دن بازی میکرد

      • Avatar photo
        (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۸:۲۵ ب٫ظ)

        سلام سید جان سید جون بشدت بااین حرفت مخالم بد جورررررررررررررررررررررررری چون گوگوش کن من به شخصه واقعا نمی تونم وجود کسی به جز دن رو برای هری تصور کنم حالا چون رفیقیم به هت رای علی ممدی منفی ندادم هرکی دیگه بود اینو نوشته بود بود الان کمه کم رای یا نظر علی شاهده رای یا نظرش یا کامنت یا دیدگاه حالا هرچیش خدایی بهت میگم مخفی می شد خدا یی میگم بچه ها می خوانت چون هرکی بود حذف بود
        ببین هرکی بودا خدایی خیلی بچه ها دوستت دارن حالا تو عالم رفاقت بهت میگم به من که برخورد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!>>> .>

  59. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۲۸ ب٫ظ)

    کریس کلمبوس حالا رفته سراغ پرسی جکسون.
    هری پاتر هم از فیلم 4 افت کرد.فیلمی که اینقدر جای طراحی داشت که راحت می تونست اسکار بگیره.فیلم آخرم که خراب شد کلا رفت.اگه الن نبود چی میشد دیگه!
    ممنون از خبر.

    • Avatar photo
      (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۵:۱۰ ب٫ظ)

      باهات موافقم!

  60. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۲۶ ب٫ظ)

    ممنون ازخبر بانظرعلی پاتر کاملا موافقم

  61. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۰۷ ب٫ظ)

    متشکر از خبر فقط حیفم اومد اینو نگم امروز داشتم بایگانی سایتو می دیدم از سال 1385 تا 1390 اول خوشحال شدم چون یاد خاطراتم افتادم ولی بعدش هم به خاطر همین خاطرات ناراحت شدم که چه زود گذشتند پیشنهاد می کنم دوستان هم از بایگانی دیدن کنند ارزششو داره تا دفترچه ی خاطراتمون با هری پاترو ورق بزنیم.

    • Avatar photo
      (در ۲۵ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱:۲۳ ق٫ظ)

      نه عزیزم من نمی تونم تو اینها بگردم چون منو یاد روزایی می ندازن که{{{{ پسر عموی خوشیرینم بحث شیطانی بودن هری پاتر رو وسط مهمونی می نداخت وسط و من هم که نمی تونستم سکوت کنم، چیزی میگفتم که می گفتن مهدی دیونس،،،، هری پاتر اونو جادو کرده ،،،،،راست میگن هر کی دوتا از هری پاتر هارو ببینه دیونه میشه}}}} اینا از ولد موت هم بدتر بودن برام.
      یادم می افته هری پاتر ها گریم می گیره.!
      تورو خدا بچه ها یک لحظه با همه ی حرف های من برید به عقب وبرگرید
      :اه چه حس خوبیه
      ،هری پاتر یک اوه نگاه کن هری ودادلین هری خوابه که یک هو دادلی از بالای پله به اتاق هری فشار میاره
      صحنه بعدی اوه نگاه کن این هریه داره با هرمیون که 11 سال داره صحبت می کنه واینم اون ورد خورشید خانوم افتاب کن رون.
      ههه
      حالا هری پاتر دو:
      اوه نگاه این دابیه داری میگه دابی نباید بزاره هری به مدرسه بره
      اوه نگاه اینم اونه اون صحنه ای که هری داره از دست عنکبوتا در میره .!
      خوب اینم هری پاتر سه:اینجا همون جاییه که هر اومده پاتیل در دار وداره با بابای هانا صحبت میکنه اوه نگاه کن اون گربه هرمیونه خدا یا واو.!
      هری پاتر 4 :
      اه نگاه کن اقای ویزلی داره شمع رو خاموش میکنه و فرد وجرج و هری و جینی در حال اذیت کردن رون با اون شعره هستن اخ اینهم مودیه مودی جان کجایی که اصلا فاتحه بفرستید .
      هری پاتر 5 :اخ این لعنتی امبریجه اخ اخ این هم اون برادر هاگریده
      همینه اره اینجا درگیریه مرحوم دامبلدوره با هری که دارن با ولدمورت می جنگن . اخی
      !
      اینم هری پاتر شش :اخ مرحوم دامبلدور هریو گیر اورده ودارن پیش پرفسور میرن وای اینم دعوا سر رونه.!
      اینم هری پاتر و یادگاران مرگ بخش یک ودو باهمه اخ نگاه کن دادلی وهمه رفتن و هری تنها تو خونس ادم رو یاد هری پاتر 5 می ندازه که هری ر و به اتحام جادو دادلی به وزارت خونه می برن واینم مرحوم ها فرد و هدویک و الستور و نیمفادورا و لوپین منظورم ریموسه اخ این نخاله ماندانداگاس نو خاله اینجا چه کار میکنه وادامشرو دیگه خودتون می تونید یادتون بیاد که چه جوری این هری بد بخت رفت خودشو لو بده وادامه ما جرا و کار قشنگ یاتس عزیز واو …
      انل ای کن لیو فور اور

  62. (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۴:۰۴ ب٫ظ)

    حقشه واقعا!
    ممنون

  63. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۳۶ ب٫ظ)

    خووووووببببببب
    این که عجیب نیس

  64. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۲۲ ب٫ظ)

    ممنون بابت خبر

  65. (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۱۲ ب٫ظ)

    حیف از 4 به بعد …
    ممنون از خبر

  66. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۰۳ ب٫ظ)

    ممنون از خبر.

  67. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۰۱ ب٫ظ)

    واقعا این جایزه حقش بود.انتخاب بازیگرها کار سختیه.
    ممنون از خبر

  68. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۰۰ ب٫ظ)

    دست هر کی زحمت می کشه درد نکنه من از طرف همه تشکر میکنم

  69. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۳:۰۰ ب٫ظ)

    با نظر Ali Potter موافقم.
    واقعا دستش درد نکنه یکی از حماسه ساز های هری پاتر بود.

  70. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۵۶ ب٫ظ)

    واقعا کلمبوس تیم خیلی خوبی رو برای مجموعه هری پاتر دور هم جمع کرد و انتخاب بازیگزها مهم ترین و سخت ترین قسمت بود که کریس خیلی عالی انجامش داد و کارگردانهای بعدی خیلی راحت کارشونو شروع کردند
    ولی باید قبول کرد کلمبوس به درد کارگردانی قسمت های آخر نمیخورد،آخه تخصصش فیلم های کودکانه و مخصوص بچه هاست…

  71. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۳۷ ب٫ظ)

    ممنون از خبر
    خیلی عالیه…

  72. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۲۳ ب٫ظ)

    ممنون از خبر خوبتون…
    کریس سزاوار دریافت این جایزه بود. بهش تبریک میگم…

  73. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۱۴ ب٫ظ)

    چه خبر خوبی
    حقش بود
    مرسی از خبر های خوبتون

  74. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۰۷ ب٫ظ)

    افرین به کریس …. یدونه از این جایزه هارو باید بدن به دیوید یتس که گند زد به

    حماسه ی ما ….

    ممنون میلاد جون

  75. Avatar photo
    (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۲:۰۵ ب٫ظ)

    اخ جوووووووون اول شدم …

    یا خدا الان منفی بارونم میکنن

    • Avatar photo
      (در ۲۴ دی ۱۳۹۰، ساعت: ۱۰:۱۳ ب٫ظ)

      نه بابا ثمین جون….بچه ها بیجنبه بازی در نمیارن!
      ———————–
      مبارکش باشه


امکان ثبت دیدگاه برای این مطلب غیر فعال شده است.

جستجو در سایت

عبارت یا کلمه مورد نظر خود را وارد کنید:

اشتراک خبرنامه

نشانی email خود را وارد کنید:

 


جهت لغو اشتراک خبرنامه، در پایین ایمیل های ارسالی، روی عبارت Unsubscribe کلیک کنید.